wz






Neoficiální stránky železniční stanice Praha Masarykovo nádraží
| Hlavní strana| Poslední aktualizace: 11.06.2007

Trochu historie ...

Rok 1842

Vybudováno generální ředitelství pro stavbu tratí v Rakousku a jmenováni dva stavební inspektoři:

Podle doporučení barona Kübecka je vybrána trasa Vídeň - Olomouc (tj. už vybudovaná dráha císaře Ferdinanda) - Česká Třebová - Pardubice - Kolín - Praha. Jan Perner podává konečný návrh trasy včetně návrhu na umístění nádraží nádraží v Praze.

Rok 1843

Upřesňování umístění nádraží, jeho zakomponování do soustavy městských hradeb, upřesnění budoucí spolupráce s celnicí, expedicí pošty a skladištěm tabáku.

Rok 1844

Stanovení definitivních podmínek pro stavbu nádraží, Negrelliho viaduktu s přihlédnutím na vojenské záměry.
Výkup pozemků a nemovitostí pro stavbu.
Realizátory stavby jsou společenství firem Lanna a bratří Kleinové podle projektů ing. Pernera (kolejiště) a ing. Jünglinga (budovy).

Rok 1845

Nádraží je koncipováno do dvou dvoupatrových budov (příjezdové a odjezdové) ve vnitřním nádraží s kolejištěm o pěti kolejích. Výtopna a technické zázemí je umístěno pod Vítkovem vně městských hradeb.

Dále pokračuje výstavba větve pražsko - drážďanské a v Praze stavba Negrelliho viaduktu (dlouhého 1111 metrů).

Pokračovat ...