Plánky Masarykova nádraží
Plánky lze kliknutím zvětšit
© Marek Hupka, 2004 - 2007.
Všechna práva vyhrazena.
Na přání návštěvníků stránek, přináším plánky stanice Masarykova nádraží. Rubrika
byla doplněna o několik unikátních plánků Masarykova nádraží. Za jejich poskytnutí děkuji
p. ing. Jaroslavu Jarešovi, který tyto stránky navštívil a takto je doplnil.
Bohužel technické problémy způsobily, že se mi zatím nepodařilo upravit plánek nádraží z
roku 1945 po obnově kolejiště tak, abych ho mohl publikovat na webu. Teto plánek bude doplněn
v příští aktualizaci.
Masarykovo nádraží v roce 1937. Plánek nascanován z tehdejšího plánu polohy v měřítku 1:1000, měl po nascanování
velikost 22650 x 8570 bodů. Pro vystavení na webu byl zmenšen tak, aby byl plánek ještě čitelný, a zároveň šel zobrazit v prohlížeči.
Výsledkem je obrázek o velikosti 5662 x 2143 bodů o velikosti 792 kb, proto může načtení obrázku do prohlížeče trvat delší dobu.
Za poskytnutí děkuji ing. Jaroslavu Jarešovi. |
|
Masarykovo nádraží v roce 1967. Plánek nascanován z tehdejšího plánu polohy v měřítku 1:1000, měl po nascanování
velikost 17800 x 6300 bodů. Pro vystavení na webu byl zmenšen tak, aby byl plánek ještě čitelný, a zároveň šel zobrazit v prohlížeči.
Výsledkem je obrázek o velikosti 5000 x 1769 bodů o velikosti 1,2 Mb, proto může načtení obrázku do prohlížeče trvat delší dobu.
Za poskytnutí děkuji ing. Jaroslavu Jarešovi. |
|
Stav v 80. letech 20. století. Původ plánku je neznámý, patrně byl nakreslen
technickou skupinou železniční stanice, pro potřebu zaměstnanců. Některé části nádraží na
plánku chyběly, dokresloval jsem je sám. Plánek je ve velikosti 1600 x 1084 bodů. |
|
Stav do konce roku 2005. Vychází z předchozího plánku, je doplněn o
názvy budov a respektuje stav kolejiště v roce 2005, před ukončením provozu na traťové koleji Praha Mas. n. - Hrabovka - Praha hlavní n.
Velikost plánku je 1600 x 1084 bodů. |
|
Stav v roce 2006. Vychází z předchozího obrázku, po ukončení provozu na traťové koleji
Hrabovka - Hlavní n. Dále je na obrázku z názorněna výhybka č. 203, náležející už do stavby Nového spojení.
Velikost plánku je 1600 x 1084 bodů. |
|
Současný stav v roce 2007, před rekonstrukcí nádraží. Vychází z předchozího obrázku,
na plánku jsou vidět vytrhané výhybky 14, 15, 16 a/b v obvodu Hrabovky a výhybky a kusy kolejí v manipulačním
obvodu (sklady), které byly vytrženy pro přípravné práce před samotnou rekonstrukcí Masarykova nádraží.
Velikost plánku je 1600 x 1084 bodů. |
|