Tvůrce webu je i pro tebe! Postav třeba web. Bez grafika. Bez kodéra. Hned.
wz






Neoficiální stránky železniční stanice Praha Masarykovo nádraží
| Hlavní strana| Poslední aktualizace: 11.06.2007

Odvoz zeminy ze stavby Západních portálů


© Marek Hupka, 2005.
Všechna práva vyhrazena.

V průběhu měsíce června započaly práce i na místě, kde budou vyústěny západní portály vítkovských tunelů. Zemina z této části stavby se odváží částečně nákaldními auty a častečně vlakem. Zemina se nakládá v obvodu Hrabovky na strojové koleji, ovšem celá operace vyžaduje vyloučení skoro poloviny Masarykova nádraží, protože vyžaduje vypnutí napětí trakčního vedení nad strojovou kolejí. Trakční vedení nad touto kolejí je ovšem možné vypnout jen ve větvi, ve které je zapojena i kolej "Pravý Žižkov" (dopravní kolej, po které se odjíždí do Prahy Libně) a staniční koleje 1 a 2 ve Dvoraně.

Návoz soupravy do Prahy Masarykova nádraží se provádí prostřednictvím posunu mezi dopravnami, protože Praha Masarykovo nádraží nemá výpravní oprávnění pro vozové zásilky. Komerční odbavení přichází na řadu až v Praze Libni, stejně jako výchozí technická prohlídka vozů.

Zemina se ze stráně dostane pomocí vybudované lávky do obvodu Hrabovka, kde je nakládána bagry na vlak, který míří na skládku do Mstětic. Zhotovitel stavby počítá s padesáti výlukami na odvoz zeminy z prostoru stavby.

Souprava vozů Ua s lokomotivu z DKV Praha čeká na pokyn posunovače k přistavení vozů na místo nakládky.

Vozy jsou přistaveny nakládka může začít

Nakládá se vždy do dvou vozů, po jejich naložení se souprava posune. Do jednoho vozu se naloží přibližně 5 lžic bagru.

Zemina pomalu ubývá. Jeden ze zaměstanců shora kontroluje nakládku na lžíci. Případné nepovolené předměty jako jsou dráty jsou odstraněny.

Detail záběru bagru

Bagrista sleduje gesta zaměstnance, který kontroluje nakládku

Šup hochu do vozejku :-)