Trochu historie ... (pokračování)
Rok 1981
Rekonstrukce Negrelliho viaduktu v oblasti severního předmostí Hlávkova mostu.
Aktivace automatického traťového zabezpečovacího zařízení a zrušení hradla Sluncová.
Rok 1982
Sloučení stanic Praha střed, Praha-Bubny a Praha-Bubeneč do jedné výkonné jednotky "železniční stanice Praha střed".
Rok 1985
Úpravy prostor v hale v souvislosti s otevřením trasy "B" metra (nový pokladní sál, dnes přeměněný v čekárnu).
Rok 1986
Začlenění pokladen nádraží do rezervačního systému ARES.
Rok 1989
Zahájení rekonstrukce odjezdové haly.
Rok 1990
7.3. po 41 letech přejmenováno z Prahy střed na "Praha Masarykovo nádraží".
Rok 1991
Instalace busty T.G.Masaryka v hale nádraží.
Rok 1994
Rozdělení železniční stanice Praha Masarykovo nádraží na stanici přepravní a provozní včetně přidělených stanic Praha-Bubny a Praha-Dejvice.
Rok 1995
Vznikají organizační složky Depo kolejových vozidel Praha-jih (sloučením lokomotivního a vozového depa) a Správa dopravní cesty Praha-východ (sloučením organizací Drahstav Praha, Traťové distance Praha-východ, Sdělovací a zabezpečovací distance Praha-Smíchov, Elektroúseku Praha). Železniční stanice a depo kolejových vozidel se připravují na oslavy l50.výročí nejstarší pražské stanice.